piątek, 3 kwietnia 2020

Piątek

DZIEŃ DOBRY JULECZKO :)


Ćwiczenia dla Ciebie na dzisiaj.


BLOG Z WIERSZAMI – Bo wszystko jest poezją..

1. Proszę zrobić w kartonowym pudełku dziurki z każdej strony i dać makaron np. rurki. Zadaniem Julci jest wkładanie makaronu do środka .

2. Wrzucanie do nieprzezroczystego worka kilka małych zabawek, które dziecko zna. Najlepiej, żeby były to zabawki o różnej fakturze, np. pluszowa piłka, mała książeczka, drewniane autko. Poproś, żeby dziecko włożyło tam rączkę i wyciągnęło wskazany przedmiot…

3. Rwanie kartek najlepiej ulotki z marketów, zgniatanie, rzucanie do koszyka.

4. Rób to co ja. Siadamy na przeciwko dziecka, i mówimy: popatrz na mnie i zrób tak samo- wówczas wykonujemy określone ruchy np. podnosimy ręce do góry, klaszczemy, stukamy, machamy rękoma itp. Następny poziom trudności: naśladowanie z przedmiotem/zabawką: tulenie lalki/misia; zabawa z autkiem, robienie jedzonka misiowi itp.

Na zakończenie piosenka  https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DHDZLlBE0Ng8&psig=AOvVaw0nEkJ6rUxiJmMWtKvEI6_R&ust=1585998265018000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCIjU74yOzOgCFQAAAAAdAAAAABAD

ZAPRASZAM DO WSPÓLNEJ ZABAWY:)

W razie pytań proszę dzwonić. Olga Gołacka

środa, 1 kwietnia 2020


Dziś zaczyna się miesiąc kwiecień. Ten miesiąc jest szczególny dla niektórych z nas. Dlaczego? Ponieważ 2 kwietnia obchodzimy
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu , a cały kwiecień to akcja:
   
"ZAPALMY SIĘ NA NIEBIESKO"

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjfbx_5Ca1y3KG4iVK4zGA_0BNEgdOdL1dajQMgs8M4cgJor51duMqcZqRjMxvPpaMqdMuKJSJ3utX_nSCZ0XSRYwshq2fqByAjtUtDcQmsBq1SgxRqkEDYbeXhhK919VyDtDxz9dhUW2E/s200/unnamed.jpg


Kochani, bądźmy razem w tym dniu. Jak możemy to zrobić? 
W bardzo prosty sposób:) Zapalmy się na niebiesko, czyli:
Proszę narysujcie coś niebieskiego, 
ubierzcie siebie, swoją mamę, tatę, a nawet swojego zwierzaka w coś niebieskiego, potem zróbcie zdjęcie swojej pracy plastycznej i przyślijcie na mój adres mailowy.  Czekam na wasze prace, postaramy się je Wam pokazać.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjzC9P90CWqQu-T1nMyUrymtvZgVuApxIDy7T8Jpugqb4BBeNSpSLNaI6ZcBSLF7EUam36g-9v26k0k1WWcTCFVMWCgIeowD1ytIAjEIj9whxIHO6QkZp21e54e6vTrZ66WjQFKA4ou2iw/s400/plakat4.jpg



Dzień Dobry dzisiaj zadania dla Natalki, Marcela i Julci.
Witajcie Natalko (1i2), Marcelu (1,2,3,4), Julko (2 i 5):
 

 

mam nadzieję, że fajnie spędzacie czas w domu. Żeby jeszcze bardziej go Wam uprzyjemnić podaję propozycje zabaw. Możecie bawić się z rodzicami .


ZADANIE 1.

Ustawiamy przed osobą zgadującą kilka przedmiotów. Osoba przygląda się, może na głos powiedzieć jakie to są przedmioty. Osoba odwraca się a drugi uczestnik zabawy zmienia kolejność przedmiotów i pyta: CO SIĘ ZMIENIŁO? Inne wersje to dodajemy lub odejmujemy jakiś przedmiot.

Zabawę można wzbogacić w ten sposób, że mogą to być przedmioty tematycznie powiązane np. naczynia kuchenne, zabawki, warzywa, przedmioty w jednym kolorze itp.

Celem zabawy jest usprawnianie pamięci, koncentracji, myślenia, spostrzegania. Oraz dodatkowo wzbogacanie słownictwa.


ZADANIE 2.

Potrzebujemy skrobię ziemniaczaną i wodę. Wysypujemy skrobię do płaskiej miski, tacki z brzegami. Bawimy się skrobią określamy jej smak, barwę, ściskamy w ręku - odgłos skrzypiącego śniegu. Stopniowo dziecko dolewa wody miesza ( na początku jest trudno ale to fajne ćwiczenie na wzmacnianie dłoni, palców). Konsystencja powinna być taka żeby można było "ulepić" kulę. Można dodać barwniki spożywcze. Z tą cieczą nieniutonowską możemy wykonywać różnorodne ćwiczenia: przekładanie z ręki do ręki, napełnianie pojemniczków i inne w zależności od kreatywności uczestników zabawy.

Celem tej zabawy jest w szczególności usprawniania małe motoryki, koordynacji wzrokowo - ruchowej, kreatywności.


ZADANIE 3.

Co to jest? – zabawa polega na umieszczeniu w nieprzezroczystym worku jakiegoś przedmiotu codziennego użytku. Dziecko, nie widząc wcześniej danej rzeczy, wkłada rękę do worka i za pomocą dotyku próbuje odgadnąć, co to za przedmiot.

Dzięki tej zabawie rozwija się myślenie i sprawność manualna dziecka.

ZADANIE 4.

Mały artysta – zabawa polega na tym, by dziecko dokończyło według swojego uznania rysunek. wręczamy dziecku kartkę, na której widnieje kilka plam czy kresek, które należy tak wkomponować w pracę plastyczną, by tworzyła logiczną całość. 

Zabawa ćwiczy sprawność manualną i myślenie twórcze.


ZADANIE 5.

Potrzebujemy np. wytłoczkę od jajek oraz 10 orzechów włoskich lub kasztanów lub większych korali, lub pomponików. Dziecko wkłada do każdego wytłoczenia jeden przedmiot. Przedmioty, które ma włożyć leża w osobnej miseczce. może być kilka różnych przedmiotów wówczas mówimy dziecku CO MA WŁOŻYĆ.

Zadanie ma na celu ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej i spostrzegania wzrokowego.


W nawiasach podałam zadania przeznaczone dla każdego dziecka.

MIŁEJ ZABAWY:)

JAKO ZADANIE DODATKOWE MOŻEMY ZAŁOŻYĆ HODOWLĘ RZEŻUCHY:
smakujemy, wąchamy, próbujemy, siejemy paluszkami - poznanie polisensoryczne oraz usprawnianie dłoni.


Wiosna - piosenka dla dzieci - YouTube


Bardzo proszę rodziców o wpisy w komentarzach Dziękuję - Pani OLA :)

wtorek, 31 marca 2020

Coś dla wszystkich...


Krótki przepis na znaną wszystkim masę solną:



Masa solna przepis | Dorota Kamińska


Proszę zwrócić uwagę na takie stałe elementy jak:
  •            przygotowanie do zabawy/zajęć/ z udziałem dziecka,
  •       danie dziecku dużo przestrzeni do własnych pomysłów  
  •       zakończenie zabawy – posprzątanie po sobie



  Robimy masę solną: 1 szklanka mąki, 0,5 szklanki soli, woda – ok. pół szklanki (dodajemy stopniowo, wyrabiamy tak żeby powstała plastyczna masa ). Poszczególne produkty łącznie z wodą umieszczamy w pojemnikach. Dziecko może się nimi pobawić – powąchać, posmakować poopowiadać jak wyglądają;   czy kolor biały jest taki sam ? mąka - sól, jaka jest różnica w dotyku mąki i soli? smaki: słony (można przy okazji dać posmakować coś słodkiego i kwaśnego)
 Można dodać trochę barwnika spożywczego lub pokruszonej kolorowej kredy – to zależy od Was.


     INNE PROPOZYCJE MASY SOLNEJ      https://www.youtube.com/watch?v=-ZPEv5b2kN8

          Masa solna przyda się nam do różnych działań:
·       Układanie z koralików/ nasion grochu/nasion fasoli i innych na masie solnej różnych wzorów/obrazków. Można wykorzystać tematykę wiosenną i ułożyć np. tulipana, krokusa, bociana lub inne motywy ( ważne jest żeby dziecko mocno wciskało te elementy).
·       Lepienie z masy solnej. 
·       Wycinanie foremkami różnych kształtów.

Można dodawać różne kasze, mieszać - fajne stymulowanie zmysłu dotyku.

MIŁEJ ZABAWY :)


poniedziałek, 30 marca 2020

Poniedziałek



Dzień Dobry Wszystkim Dzieciom i Rodzicom. Zapraszam do wspólnej zabawy



Dzisiaj ćwiczenia dla: Kornelka, Kacpra, Oskara, Bartka, Oliwiera, Kuby, Stasia, Antosi i Antka





ĆWICZENIA NA DZIŚ


Uwagi ogólne: Są to przykładowe ćwiczenia. W zależności o wieku i możliwości dziecka mogą być modyfikowane. Dla malucha w zad.1 możemy dać dziecku dwa elementy np. kwadrat i trójkąt i pokazać jak ułożyć domek; w zad.2 można zacząć od dwóch przedmiotów - jeżeli dziecko nie mówi wówczas wskazuje; w zad 3. maluch może układać po kolei tylko dwa różne przedmioty.


Zadanie 1: Układanie z figur geometrycznych, (które wycięliśmy z kolorowego papieru lub tektury) różnych obrazków np: ludziki, auta, zwierzęta, rakiety itp.dziecko może układać samodzielnie lub wg. wzoru lub na narysowanej planszy lub razem z rodzicem/rodzeństwem



Zadanie 2: Zabawa: "Co się zmieniło?" – na początku układa się kilka przedmiotów z domu jeden obok drugiego, a następnie zakrywa wszystko jakimś parawanem, np. ręcznikiem. Potem odkrywa się na kilka sekund przedmioty i prosi o zapamiętanie prawidłowej kolejności.


Zadanie 3: Układamy szeregi wg wzoru np. jeden kamyk, dwa koraliki dwie fasolki, moze też być wzór narysowany.



Zadanie 4: (jeżeli dziecko ma problemy z ubieraniem, z prawa i lewą stroną)
wskazywanie lewej i prawej strony ciała: - zabawy ruchowe związane z pokazywaniem lewej ręki, prawej ręki, lewej nogi, prawej nogi - dotykanie naprzemienne: lewy łokieć, prawe kolano, prawy łokieć lewe kolano, prawa dłoń, lewa stopa, lewa dłoń prawa stopa, chwytanie prawą ręką lewego ucha i odwrotnie

Zadanie 5: Zabawy w naśladowanie min i ruchów drugiej osoby - Ja naśladuję Ciebie Ty naśladujesz mnie


Zabawy ruchowe bardzo ważne w terapii ręki:

  • Siadamy po turecku / na kokardkę - przed sobą trzymamy niedużą piłeczkę następnie okręcamy wokół siebie. i tak pięć razy w prawo, pięć w lewo;
  • potrzebna wstążka ok. 2m lub pasek bibuły oraz ulubiona muzyka do tańczenia. Wstążkę można zaczepić na klamerce. Włączamy muzykę i do jej melodii wykonujemy obszerne ruchy np. koła, ósemki, na przemiennie ręce do góry i do dołu - taki taniec "wygibaniec";
  • przechodzenie przez szarfę lub zawiązany sznurek (wchodzimy do środka, chwytamy rękoma i przesuwamy wzdłuż ciała naszą szarfę ).

Powyższe ćwiczenia to tzw . ćwiczenia rozmachowe, które maja na celu rozluźnienie mięśni ramion i przedramienia .


Dla wszystkich dzieci mam również typowo wiosenno - świąteczne zadanie.


 Zasiejemy rzeżuchę;
 potrzebujemy: rzeżuchę, waciki, płaskie naczynie, wodę.

  • Waciki nasączamy wodą ( można spryskać spryskiwaczem do dodatkowe ćwiczenie dla dziecka);
  • Otwieramy rzeżuchę;
  • Wysypujemy nasionka na talerzyk - dziecko niech dotyka, powącha, posmakuje
  • Bierzemy szczyptę nasion i siejemy na mokre waciki;
  • Stawiamy w ciepłym miejscu;
  • Pamiętamy o codziennym podlewaniu.


Sprawa jest bardzo prosta ale ważne by dziecko jak najwięcej czynności wykonywało samodzielnie lub z pomocą . Każda czynność jest ważna i uczy dziecko kilku rzeczy:planowania, sprawności motorycznej dłoni i palców, stymuluje zmysł smaku i węchu, kształtuje postawę obowiązkowości oraz buduje poczucie sprawstwa czyli - "coś ode mnie zależy".jako dodatkowa atrakcja filmowanie naszej hodowli.

  DZIEŃ DOBRY OSKAR:) NA POCZĄTEK MAŁA GIMNASTYKA:  ( MOŻNA ZACZYNAĆ OD GIMNASTYKI SZCZEGÓLNIE ZWIĄZANEJ Z ROZMACHAMI RAMION – JAKO WSTĘP DO...