środa, 1 kwietnia 2020



Dzień Dobry dzisiaj zadania dla Natalki, Marcela i Julci.
Witajcie Natalko (1i2), Marcelu (1,2,3,4), Julko (2 i 5):
 

 

mam nadzieję, że fajnie spędzacie czas w domu. Żeby jeszcze bardziej go Wam uprzyjemnić podaję propozycje zabaw. Możecie bawić się z rodzicami .


ZADANIE 1.

Ustawiamy przed osobą zgadującą kilka przedmiotów. Osoba przygląda się, może na głos powiedzieć jakie to są przedmioty. Osoba odwraca się a drugi uczestnik zabawy zmienia kolejność przedmiotów i pyta: CO SIĘ ZMIENIŁO? Inne wersje to dodajemy lub odejmujemy jakiś przedmiot.

Zabawę można wzbogacić w ten sposób, że mogą to być przedmioty tematycznie powiązane np. naczynia kuchenne, zabawki, warzywa, przedmioty w jednym kolorze itp.

Celem zabawy jest usprawnianie pamięci, koncentracji, myślenia, spostrzegania. Oraz dodatkowo wzbogacanie słownictwa.


ZADANIE 2.

Potrzebujemy skrobię ziemniaczaną i wodę. Wysypujemy skrobię do płaskiej miski, tacki z brzegami. Bawimy się skrobią określamy jej smak, barwę, ściskamy w ręku - odgłos skrzypiącego śniegu. Stopniowo dziecko dolewa wody miesza ( na początku jest trudno ale to fajne ćwiczenie na wzmacnianie dłoni, palców). Konsystencja powinna być taka żeby można było "ulepić" kulę. Można dodać barwniki spożywcze. Z tą cieczą nieniutonowską możemy wykonywać różnorodne ćwiczenia: przekładanie z ręki do ręki, napełnianie pojemniczków i inne w zależności od kreatywności uczestników zabawy.

Celem tej zabawy jest w szczególności usprawniania małe motoryki, koordynacji wzrokowo - ruchowej, kreatywności.


ZADANIE 3.

Co to jest? – zabawa polega na umieszczeniu w nieprzezroczystym worku jakiegoś przedmiotu codziennego użytku. Dziecko, nie widząc wcześniej danej rzeczy, wkłada rękę do worka i za pomocą dotyku próbuje odgadnąć, co to za przedmiot.

Dzięki tej zabawie rozwija się myślenie i sprawność manualna dziecka.

ZADANIE 4.

Mały artysta – zabawa polega na tym, by dziecko dokończyło według swojego uznania rysunek. wręczamy dziecku kartkę, na której widnieje kilka plam czy kresek, które należy tak wkomponować w pracę plastyczną, by tworzyła logiczną całość. 

Zabawa ćwiczy sprawność manualną i myślenie twórcze.


ZADANIE 5.

Potrzebujemy np. wytłoczkę od jajek oraz 10 orzechów włoskich lub kasztanów lub większych korali, lub pomponików. Dziecko wkłada do każdego wytłoczenia jeden przedmiot. Przedmioty, które ma włożyć leża w osobnej miseczce. może być kilka różnych przedmiotów wówczas mówimy dziecku CO MA WŁOŻYĆ.

Zadanie ma na celu ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej i spostrzegania wzrokowego.


W nawiasach podałam zadania przeznaczone dla każdego dziecka.

MIŁEJ ZABAWY:)

JAKO ZADANIE DODATKOWE MOŻEMY ZAŁOŻYĆ HODOWLĘ RZEŻUCHY:
smakujemy, wąchamy, próbujemy, siejemy paluszkami - poznanie polisensoryczne oraz usprawnianie dłoni.


Wiosna - piosenka dla dzieci - YouTube


Bardzo proszę rodziców o wpisy w komentarzach Dziękuję - Pani OLA :)

Brak komentarzy:

  DZIEŃ DOBRY OSKAR:) NA POCZĄTEK MAŁA GIMNASTYKA:  ( MOŻNA ZACZYNAĆ OD GIMNASTYKI SZCZEGÓLNIE ZWIĄZANEJ Z ROZMACHAMI RAMION – JAKO WSTĘP DO...