poniedziałek, 30 marca 2020

Poniedziałek



Dzień Dobry Wszystkim Dzieciom i Rodzicom. Zapraszam do wspólnej zabawy



Dzisiaj ćwiczenia dla: Kornelka, Kacpra, Oskara, Bartka, Oliwiera, Kuby, Stasia, Antosi i Antka





ĆWICZENIA NA DZIŚ


Uwagi ogólne: Są to przykładowe ćwiczenia. W zależności o wieku i możliwości dziecka mogą być modyfikowane. Dla malucha w zad.1 możemy dać dziecku dwa elementy np. kwadrat i trójkąt i pokazać jak ułożyć domek; w zad.2 można zacząć od dwóch przedmiotów - jeżeli dziecko nie mówi wówczas wskazuje; w zad 3. maluch może układać po kolei tylko dwa różne przedmioty.


Zadanie 1: Układanie z figur geometrycznych, (które wycięliśmy z kolorowego papieru lub tektury) różnych obrazków np: ludziki, auta, zwierzęta, rakiety itp.dziecko może układać samodzielnie lub wg. wzoru lub na narysowanej planszy lub razem z rodzicem/rodzeństwem



Zadanie 2: Zabawa: "Co się zmieniło?" – na początku układa się kilka przedmiotów z domu jeden obok drugiego, a następnie zakrywa wszystko jakimś parawanem, np. ręcznikiem. Potem odkrywa się na kilka sekund przedmioty i prosi o zapamiętanie prawidłowej kolejności.


Zadanie 3: Układamy szeregi wg wzoru np. jeden kamyk, dwa koraliki dwie fasolki, moze też być wzór narysowany.



Zadanie 4: (jeżeli dziecko ma problemy z ubieraniem, z prawa i lewą stroną)
wskazywanie lewej i prawej strony ciała: - zabawy ruchowe związane z pokazywaniem lewej ręki, prawej ręki, lewej nogi, prawej nogi - dotykanie naprzemienne: lewy łokieć, prawe kolano, prawy łokieć lewe kolano, prawa dłoń, lewa stopa, lewa dłoń prawa stopa, chwytanie prawą ręką lewego ucha i odwrotnie

Zadanie 5: Zabawy w naśladowanie min i ruchów drugiej osoby - Ja naśladuję Ciebie Ty naśladujesz mnie


Zabawy ruchowe bardzo ważne w terapii ręki:

  • Siadamy po turecku / na kokardkę - przed sobą trzymamy niedużą piłeczkę następnie okręcamy wokół siebie. i tak pięć razy w prawo, pięć w lewo;
  • potrzebna wstążka ok. 2m lub pasek bibuły oraz ulubiona muzyka do tańczenia. Wstążkę można zaczepić na klamerce. Włączamy muzykę i do jej melodii wykonujemy obszerne ruchy np. koła, ósemki, na przemiennie ręce do góry i do dołu - taki taniec "wygibaniec";
  • przechodzenie przez szarfę lub zawiązany sznurek (wchodzimy do środka, chwytamy rękoma i przesuwamy wzdłuż ciała naszą szarfę ).

Powyższe ćwiczenia to tzw . ćwiczenia rozmachowe, które maja na celu rozluźnienie mięśni ramion i przedramienia .


Dla wszystkich dzieci mam również typowo wiosenno - świąteczne zadanie.


 Zasiejemy rzeżuchę;
 potrzebujemy: rzeżuchę, waciki, płaskie naczynie, wodę.

  • Waciki nasączamy wodą ( można spryskać spryskiwaczem do dodatkowe ćwiczenie dla dziecka);
  • Otwieramy rzeżuchę;
  • Wysypujemy nasionka na talerzyk - dziecko niech dotyka, powącha, posmakuje
  • Bierzemy szczyptę nasion i siejemy na mokre waciki;
  • Stawiamy w ciepłym miejscu;
  • Pamiętamy o codziennym podlewaniu.


Sprawa jest bardzo prosta ale ważne by dziecko jak najwięcej czynności wykonywało samodzielnie lub z pomocą . Każda czynność jest ważna i uczy dziecko kilku rzeczy:planowania, sprawności motorycznej dłoni i palców, stymuluje zmysł smaku i węchu, kształtuje postawę obowiązkowości oraz buduje poczucie sprawstwa czyli - "coś ode mnie zależy".jako dodatkowa atrakcja filmowanie naszej hodowli.

5 komentarzy:

Vanessa w 4b pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Vanessa w 4b pisze...

KORNEL

Unknown pisze...

Staś

Unknown pisze...

Antek

Unknown pisze...

Oliwier w

  DZIEŃ DOBRY OSKAR:) NA POCZĄTEK MAŁA GIMNASTYKA:  ( MOŻNA ZACZYNAĆ OD GIMNASTYKI SZCZEGÓLNIE ZWIĄZANEJ Z ROZMACHAMI RAMION – JAKO WSTĘP DO...